La FPdGi s'uneix a l'estratègia Tenerife 2030 per buscar una illa creativa, innovadora, emprenedora i referent en el món empresarial, amb una clara aposta pel talent dels joves

Girona, 26 de febrer de 2018 - Santa Cruz de Tenerife proclamarà el 7 de març el Premi Fundació Princesa de Girona Empresa 2018. L'acte, que tindrà lloc a l'Auditori de Tenerife Adán Martín, serà conduït pel periodista i humorista Juan Carlos Ortega i comptarà amb la participació de premiats d'altres edicions i l'emprenedor Xavier Verdaguer. La Fundació Princesa de Girona ha escollit Santa Cruz de Tenerife com una de les parades de la gira de proclamacions dels seus premis unint-se així a l'estratègia Tenerife 2030 del Cabildo de Tenerife que busca preparar la societat de Tenerife i a la Illa en general per afrontar els reptes de futur aconseguint una societat creativa, innovadora, emprenedora i referent en el món empresarial. La Fundació Princesa de Girona i Tenerife 2030 comparteixen, a més, l'objectiu de fomentar el talent dels nens i els joves.

La Fundació Princesa de Girona celebra la seva novena edició dels Premis FPdGi. Aquest reconeixement té com a objectiu promoure i fomentar la iniciativa i l'esforç dels joves en diverses categories: arts i lletres; empresa; investigació científica i social. Els Premis reconeixen així mateix cada any a una entitat de la UE que ha destacat pels seus projectes centrats en la joventut.

"Els Premis FPdGi són els Nobel dels Joves", ha dit Juan Carlos Ortega, periodista i humorista que conduirà l'esdeveniment de proclamació. Any rere any la Fundació fa créixer un grup de joves de diferents disciplines amb capacitat i actitud per esdevenir referents de la resta de joves espanyols.

L'acte de proclamació
Un jurat d'experts, format per l'emprenedor i Premi FPdGi Empresa 2016, Sergio Álvarez; la directora general de Facebook Espanya, Irene Cano; l'economista Fernando Fernández; el director general d'Endeavor Espanya, Adrián García-Aranyos; l'emprenedor Bernardo Hernández; el director de Twitter España Pepe López de Ayala i el matemàtic i economista, César Molinas triarà el guanyador d'aquesta categoria.

La Fundació Princesa de Girona (FPdGi) va iniciar el passat 7 de febrer a Mèrida una gira per reunir els jurats d'experts en diferents ciutats i proclamar als guanyadors dels Premis FPdGi, que es lliuraran a Girona el proper mes de juny, presidits per SS.MM. Els Reis. Mèrida va proclamar el Premi d'Arts i Lletres d'aquest any (Pablo Ferrández i Soleá Morente, ex aequo), Sevilla va anunciar el Premi FPdGi Investigació Científica (María Escudero i Guillermo Mínguez ex aequo) i ara la gira continua per Santa Cruz de Tenerife (7.3 ), l'Hospitalet de Llobregat (21.3) i Sòria (11.4). Aquesta iniciativa pretén augmentar la visibilitat dels joves i la seva presència social, premiant anualment la trajectòria de quatre joves que han destacat per la seva actitud emprenedora i innovadora en quatre àmbits: arts i lletres, empresa, investigació científica i social, i que poden ser models i referents per a altres joves. Els Premis reconeixen així mateix cada any a una entitat de la UE que ha destacat pels seus projectes centrats en la joventut.

Et proposem un Repte
La FPdGi ha desenvolupat, amb la col·laboració del periodista i humorista Juan Carlos Ortega i l'emprenedor Xavier Verdaguer, un programa especial per als actes de proclamació dels premis en cinc ciutats. L'esdeveniment inclou, per a cadascuna de les especialitats, un repte que els joves hauran de resoldre en 180 minuts, a partir d'una metodologia d'èxit dissenyada pel mateix Verdaguer i que s'aplica en empreses i entitats de tot el món. En el cas de Santa Creu de Tenerife, els joves hauran de resoldre el repte: «I don't like Mondays. Idees per millorar la motivació laboral". Durant 180 minuts els participants treballaran en equip per buscar idees creatives capaços de convertir el problema plantejat en una oportunitat. Aquesta activitat segueix la filosofia impulsada des de Tenerife 2030 que tracta de construir una societat preparada, formada i competitiva fomentant l'educació, la innovació, l'emprenedoria i la tecnologia. El Repte se celebrarà abans de l'acte públic de proclamació en el mateix auditori de Tenerife Adán Martín (9 a 12 hores).

Agenda de l'esdeveniment:

Dia: dimecres, 7 de març

Lloc: Auditori de Tenerife Adán Martín, Avinguda de la Constitució, 1 - Santa Cruz de Tenerife

Horari: 9:00 a 13:30 hores

9:00 hores: Inicia el repte per a joves: "I do not like Mondays. Idees per millorar la motivació laboral ". Acte reservat a joves d'entre 16 i 35 anys que s'hagin inscrit a l'activitat.

12:30 hores: Acte públic de proclamació del Premi FPdGi Empresa 2018 (inscripcions a www.fpdgi.org)

Els premiats de l'edició d'enguany es donaran a conèixer seguint aquest calendari:

Dimecres 7 de febrer, Mèrida- Premi FPdGi Arts i Lletres 2018: El violoncel·lista Pau Ferrández Castro i la cantant Soleá Morente Carbonell han estat proclamats amb el Premi FPdGi Arts i Lletres 2018 ex aequo.

Dimecres 21 febrer, Sevilla- Premi FPdGi Investigació Científica 2018: L'enginyera química María Escudero Escribano i el químic Guillermo Mínguez Espallargas han estat proclamats amb el Premi FPdGi Investigació Científica ex aequo.

Dimecres 7 de març, Santa Creu de Tenerife- Premi FPdGi Empresa 2018: Auditori de Tenerife Adán Martín, Av. De la Constitució, 1. Santa Creu de Tenerife

Dimecres 21 març, l'Hospitalet de Llobregat-Premi FPdGi Social 2018: Teatre Joventut, Carrer de la joventut, 10. L'Hospitalet de Llobregat-

Dimecres 11 d'abril, Soria- Premi FPdGi Entitat Internacional 2018: El Buit, La Programadora, Carrer Eduardo Saavedra, 38 Sòria.

Sobre la FPdGi
La FPdGi és una fundació privada que aspira a ser un referent estatal en el desenvolupament professional i personal dels joves, posant un interès especial en la detecció de joves amb talent que siguin referents contemporanis a altres joves (Premis FPdGi), el llançament de programes per a la millora de l'ocupabilitat (Programa «Rescatadors de talent») i la innovació educativa en la formació de formadors («Educar el talent emprenedor»). Al 2018, la FPdGi destinarà 2.8 milions d'euros a programes en benefici dels joves.

Els premis Fundació Princesa de Girona estan dotats amb 10.000 euros i una reproducció d'una obra de l'escultor Juan Muñoz, Premi Nacional d'Arts Plàstiques el 2000).

Juan Carlos Ortega
El periodista i humorista Juan Carlos Ortega, guardonat amb el Premi Ones 2016 a tota una trajectòria, és conductor de "Les nits d'Ortega" a la Cadena Ser. Col·labora així mateix en el programa "No és un dia qualsevol" dirigit per Pepa Fernández a RNE, que compatibilitza amb col·laboracions a "Batega Motiv", el xou conduït per Andreu Buenafuente a # 0, i escriu setmanalment a el Periódico de Catalunya. Juan Carlos Ortega ha treballat al costat d'altres destacats professionals de la comunicació com Xavier Sardà, Júlia Otero, Gemma Nierga o Ana García Siñeriz. És reconegut per haver mantingut durant el seu extens recorregut professional una intel·ligent, heterogènia i molt personal manera d'entendre l'humor. Juan Carlos Ortega també ha publicat diversos llibres de divulgació científica, una biografia sobre Miguel Gila, i diversos llibres de contes.

Xavier Verdaguer
Xavier Verdaguer és Enginyer Informàtic, i Enginyer en Edificació per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va estudiar Alta Direcció en la Stanford University (Califòrnia). Establert a Silicon Valley (Califòrnia), en l'actualitat és reconegut internacionalment com un acreditat emprenedor en sèrie. En els últims 15 anys ha creat múltiples empreses d'innovació tecnològica, com la TMT Factory, el sistema de televisió interactiva Integra, l'empresa de roba intel·ligent Innovalley i el Centre d'Innovació Imagini Creativity Center. També és business angel en Lanta Capital i soci-fundador de l'acceleradora Connector. Així mateix, és reconegut pel seu programa de foment del jove talent emprenedor en el Imagine Creativity Center, en el qual desenvolupa la seva Metodologia "Lombard" de resolució de reptes corporatius.

Silvia Bonet, Departament de Comunicació sbonet@fpdgi.org / 689.351.612

Agència de mitjans (Comèdia sl)
Marc Gall - mgall@comedianet.com / 619.307.620
Toñi Escobero - tescobero@gmail.com / 630.455.545