• NP: La Fundació Princesa de Girona celebra el desè aniversari incorporant una nova categoria internacional als seus Premis

Premsa

19/09/2018

• El nou Premi Internacional funciona per nominació i persegueix detectar i premiar l’excel·lència de joves d’arreu del món
  • La resta de categories (Arts i Lletres, Empresa, Social i Recerca Científica) doblen la seva dotació econòmica arribant als 20.000 euros
  • La convocatòria estarà oberta fins al 30 d’octubre. Les nominacions pel Premi Internacional s’allargaran fins al 30 de novembre

Fotografia: Guanyadors de l'edició 2018. D'esquerra a dreta: Soleá Morente (Premi FPdGi Arts i Lletres ex aequo), Arancha Martínez (Premi FPdGi Social), Pablo Ferrández (Premi FPdGi Arts i Lletres ex aequo), José Miguel Bermúdez (Premi FPdGi Empresa), María Escudero (Premi FPdGi Recerca Científica ex aequo) i Guillermo Mínguez (Premio FPdGi Recerca Científica ex aequo)

Girona, 19 de setembre de 2018.-Recta final en la convocatòria dels Premis FPdGi 2019 que distingeixen la trajectòria de joves d’entre 16 i 35 anys en diferents disciplines. Per primera vegada i coincidint amb el desè aniversari de la Fundació Princesa de Girona (FPdGi), els premis inclouran una nova categoria Internacional destinada a reconèixer la trajectòria personal i professional de joves que hagin destacat en qualsevol lloc del món per la seva feina, els seus mèrits i la seva exemplaritat.

Aquest nou guardó, a diferència de la resta de categories – vinculades als àmbits professionals i socials – funciona per nominació i serà exempt de dotació econòmica. El premiat rebrà el suport de la Fundació Princesa de Girona per donar a conèixer la seva tasca i fomentar la seva visibilitat a nivell internacional. El procés de nominació es pot consultar a la pàgina web de la FPdGi (www.fpdgi.org).

Amb la creació d’aquesta nova categoria, la Fundació Princesa de Girona fa un primer i decidit pas per internacionalitzar el seu model i consolidar-se com un planter de talent jove en l’àmbit internacional. Un dels objectius de la FPdGi és descobrir joves emprenedors i innovadors i ajudar-los a sortir de l’anonimat impulsant la seva trajectòria per convertir-los en referents contemporanis per altres joves. L’estratègia d’internacionalització també implica donar a conèixer la resta de programes que fomenta la FPdGi per ajudar els joves en tots aquells aspectes crítics pel seu futur.

Una altra de les novetats destacades de la desena edició dels Premis FPdGi serà l’increment de la dotació econòmica de la resta de categories (Arts i Lletres; Empresa, Social i Recerca Científica) –oberta a joves d’entre 16 i 35 anys que han nascut o resideixen a Espanya- i que es doblarà fins als 20.000 euros.

Convocatòria Premis 2019
Les candidatures per les categories d’Arts i Lletres, Social, Recerca Científica i Empresa es poden presentar fins al 30 d’octubre mentre que les nominacions al Premi Internacional es podran realitzar fins al 30 de novembre. Tant el procés de nominació com la presentació de candidatures s’han de formalitzar a través de la pàgina web de la FPdGi (www.fpdgi.org). Un cop finalitzi el procés de recepció de candidatures i nominacions, començarà el període de reflexió dels jurats i posteriorment, a partir de febrer del 2019, s’iniciarà una gira de proclamacions per diferents ciutats on s’anunciarà el guanyador de cadascuna de les categories.

En el Premi Internacional, el jurat valorarà especialment la projecció dels candidats en la seva dimensió més àmplia, en el fet que les seves aportacions han de ser conegudes a escala internacional, encara que sigui en un àmbit específic.

Els premiats del 2018
Des de la creació dels seus Premis, la Fundació Princesa de Girona ha reconegut la trajectòria de prop de 40 joves que destaquen en diferents disciplines. Joves normals d’entre 16 i 35 anys que fan coses tan extraordinàries com ara dissenyar microrobots capaços de transportar fàrmacs fins a les mateixes cèl·lules, revolucionar el transport marítim dissenyant veles rígides que aprofiten la força del vent o desenvolupar una aplicació que permet detectar en només 15 minuts el risc de tenir dislèxia.

Els guanyadors de l’any passat van ser el violoncel·lista Pablo Ferrández (Premi FPdGi Arts i Lletres ex aequo); la cantant Soleá Morente (Premi FPdGi Arts i Lletres ex aequo); l’enginyer aeronàutic José Miguel Bermúdez (Premi FPdGi Empresa); l’emprenedora social Arancha Martínez (Premi FPdGi Social); l’enginyera química María Escudero (Premi FPdGi Recerca Científica ex aequo); el químic Guillermo Mínguez (Premi FPdGi Recerca Científica ex aequo).

Els Premis
La FPdGi convoca anualment els Premis Fundació Princesa de Girona amb la voluntat de promoure i fomentar la iniciativa i l’esforç, la recerca científica i la creativitat artística, la solidaritat i el desenvolupament del talent de joves emprenedors i innovadors que demostren inquietud per construir un món més just en un entorn globalitzat i que tenen la capacitat d’assumir riscos i la motivació necessària per induir canvis en la societat.

En total es concedeixen cinc premis:

Premi Fundació Princesa de Girona Social (individual): Aquest guardó vol distingir joves que, pel seu lideratge i compromís personal, hagin aconseguit èxits en la creació i l'impuls de projectes socials amb visions noves i èxits tangibles, en el marc d'entitats o empreses socials.

Premi Fundació Princesa de Girona Recerca Científica (individual): El propòsit d’aquest guardó és premiar joves científics (inclosos els que treballin en el camp de les ciències humanes i socials) amb experiències o projectes de recerca que destaquin en la seva disciplina, que siguin emprenedors i innovadors i que ofereixin un potencial elevat de desenvolupament futur.

Premi Fundació Princesa de Girona Arts i Lletres (individual): Aquest premi vol distingir joves amb un talent i una obra prometedors en qualsevol disciplina de les arts i les lletres i que serveixin d’exemple i inspiració per a altres joves.

Premi Fundació Princesa de Girona Empresa (individual): L’objectiu d’aquest guardó és premiar joves amb iniciativa emprenedora en l’execució d’un projecte d’empresa original i viable.

Premi Fundació Princesa de Girona Internacional (individual): Aquest premi vol reconèixer la trajectòria professional de joves de qualsevol part del món que destaquen pel seu treball, els seus mèrits i la seva exemplaritat. A diferència de la resta de categories dels Premis FPdGi, el Premi Internacional s’atorgarà per nominació.

Sobre la FPdGi
La FPdGi és una fundació privada que aspira a ser un referent estatal en el desenvolupament professional i personal dels joves, posant un interès especial en la detecció de joves amb talent que siguin referents contemporanis a altres joves (Premis FPdGi), el llançament de programes per a la millora de l'ocupabilitat (Programa «Rescatadors de talent»)i la innovació educativa en la formació de formadors (Programa «Educar el talent emprenedor»). A punt de celebrar el seu desè aniversari, la FPdGi vol seguir treballant per ajudar els joves en tots aquells aspectes crítics pel seu futur així com apostar per la internacionalització del seu model i valors.

Silvia Bonet, Departament de Comunicació
sbonet@fpdgi.org / 689.351.612