La Fundació Princesa de Girona celebrarà la seva jornada anual d’educació el 10 de desembre a Fuengirola (Màlaga)

La V Jornada «Com s'educa el talent emprenedor» se celebrarà aquest any a la localitat on es troba el CEIP Andalucía, reconegut per la FPdGi amb el Premi a l’Escola Emprenedora 2018

22/10/2018

• Guy Claxton, Rolf Tarrach, Luz Rello, Karima Grant o David Cuartielles serarn alguns dels experts que participaran en aquesta cita amb l’educació, la innovació, la tecnologia i l'emprenedoria educativa

WEB DE LA JORNADA

Girona, 11 d’octubre de 2018 - La Fundació Princesa de Girona celebrarà el 10 de desembre la V Jornada «Com s’educa el talent emprenedor», amb l’objectiu de mostrar les tendències mundials en innovació i emprenedoria educativa. Aquest any, la cita amb l’educació innovadora i emprenedora se celebrarà a Fuengirola (Màlaga), localitat on es troba el CEIP Andalucía, que ha estat reconegut per la FPdGi amb el Premi a l’Escola Emprenedora.

Com es genera més connexió amb els alumnes per despertar en ells la passió per aprendre? Quins són els reptes de l’EdTech i com cal afrontar-los? Com s’ensenya a pensar i a tenir inquietud pel saber fiable i per la veracitat de les dades? El professor de la Universitat de Winchester i científic cognitiu Guy Claxton obrirà la Jornada, que s’organitza amb la col·laboració de l’Ajuntament de Fuengirola i que preveu atreure docents de tot Espanya. Claxton centrarà la seva ponència en el nou mètode educatiu que ha desenvolupat a través de la ciència, i que aconsegueix que els estudiants aprenguin a aprendre en un procés flexible on no existeixen idees preconcebudes. En el seu mètode educatiu, els mestres es converteixen en «dissenyadors de l’educació»que entrenen els alumnes per ajudar-los a desenvolupar el seu talent emprenedor. Segons Claxton, no es tracta tant d’ensenyar coneixements com de dotar els alumnes d’habilitats que els ajudaran en el futur, com ara la creativitat, la disposició positiva per a la innovació i el canvi o la confiança en un mateix.

Un altre dels ponents serà el físic teòric i president de l’Associació Europea d’Universitats (EUA) Rolf Tarrach, que parlarà sobre «El saber fiable contra el que no ho és. El plaer del bon saber». Les tecnologies de la comunicació i els mitjans socials han comportat un augment de la informació directa, sense intermediaris, ubiqua, no editada i d’una qualitat molt desigual. Les dades que rebem són de fàcil lectura o visionament i estan, sovint, basades en doctrines en lloc d’evidències. Aprendre a separar la informació fiable de la que no ho és constitueix un ingredient fonamental de tota educació que aspiri a ensenyar el que importa. En la conferència, Tarrach donarà algunes claus per aconseguir-ho i per ensenyar als alumnes a distingir el saber fiable del que no ho és.

La Jornada gaudirà així mateix de la presència de Karima Grant, creadora i directora de la primera organització per a nens i adolescents del Senegal, ImagiNation Afrika, que participarà en una taula rodona amb l’investigador i cofundador d’Arduino David Cuartielles iamb la lingüista, doctora en ciències de la computació i Premi FPdGi Social 2016 Luz Rello. En aquesta taula rodonaes reflexionarà sobre l’educació que volem i la tecnologia que necessitem.

El congrés també inclourà una sessió d’aprenentatge entre iguals i de networking en la qual els assistents tindran l’oportunitat de descobrir a fons projectes educatius interessants i singulars duts a terme pels docents que han participat en alguna de les formacions organitzades per la Fundació Princesa de Girona a través del seu programa «Educar el talent emprenedor».

Aquesta Jornada, que mostrarà les tendències mundials en innovació i emprenedoria educativa, promou la construcció d’una xarxa d’educadors i centres compromesos amb el canvi i la transformació educativa. L’esdeveniment forma part del calendari d'activitats que la Fundació Princesa de Girona organitza a través del seu programa «Educar el talent emprenedor». Des de l’any 2012, aquest programa treballa per introduir la competència d’aprendre a emprendre en la pràctica ordinària dels docents a través de la formació, la implementació i l’avaluació de projectes curriculars en què l'emprenedoria sigui un factor fonamental.

Sobre la FPdGi
La FPdGi és una fundació privada que aspira a ser un referent estatal en el desenvolupament professional i personal dels joves, posant especial interès en la detecció de joves amb talent que siguin referents contemporanis per a altres joves (Premis FPdGi), el llançament de programes per a la millora de l’ocupabilitat (programa «Rescatadors de talent») i la innovació educativa en la formació de formadors (programa «Educar el talent emprenedor»). A punt de celebrar el seu desè aniversari, la FPdGi vol seguir treballant per ajudar els joves en tots els aspectes crítics per al seu futur.

Més informació:

Sílvia Bonet