Santander acull amb èxit la formació de la Fundació Princesa de Girona per a docents

Primera parada d'un programa innovador que aquest curs se celebrarà en cinc ciutats diferents: Santander, Badajoz, Cadis, Girona i Pamplona

18/10/2018

- El curs va arrancar el passat dimarts 16 a la seu de la Fundació Botín a Santander, amb gairebé 40 participants.

- El programa promou l'entrenament de la competència emprenedora a l'aula a través de la metodologia de l'Aprenentatge basat en projectes (ABP)

Girona, 18 de octubre de 2018.- La formació «Com s'educa el talent emprenedor» que impulsa la Fundació Princesa de Girona a través del seu programa «Educar el talent emprenedor» arranca el curs a Cantàbria. Aquesta formació que promou l'entrenament de la competència emprenedora a l'aula a través de la metodologia de l'Aprenentatge basat en projectes (ABP), ha realitzat la seva primera parada a la seu de la Fundació Botín a Santander. Quaranta docents han participat aquesta setmana en les dues primeres sessions d'aquesta formació que viurà la seva última jornada presencial el proper 13 de novembre.

El curs «Com s'educa el talent emprenedor» és itinerant i se celebra cada any a diferents ciutats d'Espanya. A més de realitzar una formació presencial a Santander, la FPdGi també ha programat sessions a Badajoz, Cadis, Pamplona i Girona per aquest curs 2018-2019. L'objectiu d'aquesta formació és oferir als docents noves eines per fomentar l'aprenentatge actiu i significatiu a l'aula a través de l'ús de diferents metodologies innovadores com la realització de projectes, l'ús de rutines de pensament i el design thinking, entre d'altres.

Molt més que teoria
El programa va molt més enllà de la teoria. Un cop finalitzi la formació presencial, els participants tindran l'oportunitat de posar en pràctica els coneixements adquirits impulsant projectes emprenedors en els mateixos centres educatius. I ho faran amb l'ajuda de l'equip d'experts que participa en aquest projecte i que els visitarà al seu centre educatiu per ajudar-los a implantar el seu projecte emprenedor. La Fundació Princesa de Girona compta amb el partner científic Fundació Trilema.

La formació viurà la seva part final en el tercer trimestre del curs escolar amb la celebració de les Jornades de Bones Pràctiques on es reuniran de nou els docents que hagin participat a la formació per posar en comú els projectes emprenedors implantats als  seus centres educatius.

A qui s'adreça
El programa s'adreça a mestres i professors d'educació infantil, primària, secundària, formació professional i batxillerat, i líders de projectes que puguin transmetre i encapçalar projectes d'emprenedoria en els seus centres educatius.

Sobre la FPdGi
La FPdGi és una fundació privada que aspira a ser un referent estatal en el desenvolupament professional i personal dels joves, posant especial interès en la detecció de joves amb talent que siguin referents contemporanis per a altres joves (Premis FPdGi), el llançament de programes per a la millora de l'ocupabilitat (programa «Rescatadors de talent») i la innovació educativa en la formació de formadors (programa «Educar el talent emprenedor»). A punt de celebrar el seu desè aniversari, la FPdGi vol seguir treballant per ajudar els joves en tots aquells aspectes crítics per al seu futur.

Sílvia Bonet, Departament de Comunicació
sbonet@fpdgi.org / 689 351 612