La FPdGi organitza una formació per a docents a Girona i a quatre ciutats més

Aquest programa innovador també arribarà aquest curs a Santander, Badajoz, Cadis i Pamplona

- El programa promou l'entrenament de la competència emprenedora a l'aula a través de la metodologia de l'Aprenentatge basat en projectes (ABP)

Girona, 18 de octubre de 2018.- La formació per a docents «Com s’educa el talent emprenedor» que impulsa la Fundació Princesa de Girona a través del seu programa «Educar el talent emprenedor» arrancarà el 14 de novembre a Girona. En total se celebraran tres sessions presencials de vuit hores cadascuna (14 i 15 de novembre i 13 de desembre) que tindran lloc a la seu de la FPdGi (c. Juli Garreta, 1, 1r E de Girona). Les inscripcions per participar en aquest curs són gratuïtes i es poden realitzar a la web del programa www.educareltalentoemprenedor.org

El curs «Com s’educa el talent emprenedor» és itinerant i se celebra cada any a diferents ciutats. L'objectiu d'aquesta formació és oferir als docents noves eines per fomentar l'aprenentatge actiu i significatiu a l'aula a través de l'ús de diferents metodologies innovadores com la realització de projectes, l'ús de rutines de pensament i el design thinking, entre d'altres. Aquesta setmana ha començat la formació a Santander on han participat quaranta docents. La pròxima parada d’aquesta formació tindrà lloc a Badajoz (23 d’octubre). Després de passar per Extremadura, «Com s’educa el talent emprenedor» arribarà a Cadis (6 de novembre), Girona (14 de novembre) i Pamplona (20 de novembre).

Molt més que teoria
El programa va molt més enllà de la teoria. Un cop finalitzi la formació presencial, els participants tindran l'oportunitat de posar en pràctica els coneixements adquirits impulsant projectes emprenedors als centres educatius. I ho faran amb l'ajuda de l'equip d'experts que participa en aquest projecte i que els visitarà al seu centre educatiu per ajudar-los a implantar el seu projecte emprenedor. La Fundació Princesa de Girona compta amb el partner científic Fundació Trilema.

La formació viurà la seva part final al tercer trimestre del curs escolar amb la celebració de les Jornades de Bones Pràctiques on es reuniran de nou els docents que hagin participat a la formació per posar en comú els projectes emprenedors implantats als seus centres educatius.

A qui s'adreça
El programa s'adreça a mestres i professors d'educació infantil, primària, secundària, formació professional i batxillerat, i líders de projectes que puguin transmetre i encapçalar projectes d'emprenedoria als seus centres educatius.

Sobre la FPdGi
La FPdGi és una fundació privada que aspira a ser un referent estatal en el desenvolupament professional i personal dels joves, posant especial interès en la detecció de joves amb talent que siguin referents contemporanis per a altres joves (Premis FPdGi), el llançament de programes per a la millora de l'ocupabilitat (programa «Rescatadors de talent») i la innovació educativa en la formació de formadors (programa «Educar el talent emprenedor»). A punt de celebrar el seu desè aniversari, la FPdGi vol seguir treballant per ajudar els joves en tots aquells aspectes crítics per al seu futur.

Sílvia Bonet, Departament de Comunicació
sbonet@fpdgi.org / 689 351 612