Joves de diferents comunitats autònomes participaran en el primer mentoring grupal científic que organitza «Rescatadors de talent» a Madrid

Aquesta iniciativa impulsada per la Fundació Princesa de Girona amb la participació de 35 empreses líders en el seu sector promou l'ocupabilitat dels joves oferint mentoring, formació, ajudes a la mobilitat i ofertes d'ocupació. Per accedir al programa cal tenir entre 20 i 30 anys i comptar amb formació universitària o de FP

24/05/2019

• Les sessions de mentoring es dirigeixen a recent graduats en Biotecnologia, Química, Matemàtiques, Enginyeria, Física, Geologia, Farmàcia, Ciències del Mar i Biologia
  • En total se celebraran tres jornades (30 de maig, 18 de juny i 4 de juliol) que tindran lloc a la seu la Fundació Botín a Madrid i al Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars (CNIC)
  • El 70% dels joves que ha participat en el programa assegura haver millorat la seva ocupabilitat mentre que un 80% ha augmentat la seva xarxa de contactes

Girona, 21.5.2019.- «Rescatadors de talent» organitzarà per primera vegada un mentoring grupal científic dirigit a joves que hagin estudiat Biotecnologia, Química, Matemàtiques, Enginyeria, Física, Geologia, Farmàcia, Ciències del Mar o Biologia. En total se celebraran tres sessions presencials (30 de maig, 18 de juny i 4 de juliol) que tindran lloc a la seu de la Fundació Botín a Madrid. Amb aquesta iniciativa, la Fundació Princesa de Girona vol ajudar els joves que acaben de graduar-se en l'àmbit científic a trobar la feina per a la qual s'han preparat. Les inscripcions per participar en aquesta activitat ja estan tancades.

L'autoconeixement i la identificació de les competències més destacades dels participants seran alguns dels exercicis que es proposaran als assistents. Els joves, a més, tindran l'oportunitat de compartir les seves inquietuds amb dos dels científics reconeguts amb el Premi Fundació Princesa de Girona en la categoria Recerca Científica. Es tracta de la investigadora Guadalupe Sabio - que treballa al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars des de 2011 (CNIC) - i del matemàtic Alberto Enciso que actualment és investigador Ramón i Cajal de l'Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT) del Consell Superior d'Investigacions Científiques. En aquestes sessions participarà la coach, mentora i formadora Maria Luisa de Miguel que dirigeix ​​la Escuela de Mentoring i que ajudarà els assistents a desenvolupar el seu talent.

Els joves que participaran en les sessions de mentoring grupal provenen de diferents comunitats autònomes. La mobilitat laboral i formativa és, precisament, un dels pilars de «Rescatadors de talent», que ofereix ajudes econòmiques als inscrits perquè puguin desplaçar-se a les formacions que s'organitzen a tot Espanya. A més, si els participants troben una feina fora de la seva comunitat autònoma de residència, la Fundació Princesa de Girona els atorga un ajut per poder cobrir les despeses de trasllat.

Eines del programa
El mentoring, tant individual com col·lectiu, és una de les eines que proposa «Rescatadors de talent» per ajudar els joves a trobar una feina. Aquest programa, totalment gratuït, s'adreça a joves d'entre 20 i 30 anys. Per poder inscriure, cal comptar amb formació universitària o de cicle superior de formació professional o estar estudiant l'últim curs. El programa s'orienta a joves que estiguin buscant la seva primera feina, estiguin a l'atur o estiguin en una situació de subocupació.

35 empreses líders en el seu sector participen en aquesta iniciativa oferint formació online, experiències empresarials in situ, mentoring, ofertes de feina, entre d'altres activitats. Des de la seva posada en marxa el 2017, més de 4.000 joves s'han inscrit en aquesta plataforma.

MÉS INFORMACIÓ
Marc Gall