La cofundadora de Humanity Crew Maria Jammal guanya la primera edició del Premi Fundació Princesa de Girona en la categoria Internacional

07/06/2019

Advocada i psicòloga, Jammal, de 32 anys, ha estat guardonada per la seva excel·lent tasca al capdavant d’una organització que fa visibles els problemes de salut mental que pateixen els refugiats i crea solucions per aquests .

El jurat ha estat format per l’epidemiòleg i director del Programa Mundial de la Malària de l’OMS Pedro Alonso, l’astrofísic i editor de Springer Nature Philip Campbell, l’artista Mat Collishaw, el director general d’Endeavor Catalyst Allen Taylor,  la directora de l'oficina Europea de la Gates Foundation, Anja Langenbucher, l’historiador i periodista Giles Tremlett, l’arquitecta i Premi FPdGi Arts i Lletres Olga Felipi el químic i Premi FPdGi Recerca Científica Samuel Sánchez.

Maria Jammal completa la llista de premiats FPdGi 2019 al costat del neuròleg Ignacio H. Medrano (Empresa), el director d’escena Rafael R. Villalobos (Arts i Lletres), la treballadora social Begoña Arana (Social) i el matemàtic Xavier Ros-Oton (Recerca Científica).

Avui s’obre la convocatòria de l’edició 2020 dels Premis que la FPdGi lliura anualment a joves de menys de 35 anys que hagin destacat per una trajectòria innovadora i emprenedora, i que estan dotats amb 20.000 euros. La recepció de candidatures es tancarà el 30 de setembre.

La cerimònia de lliurament dels Premis se celebrarà al novembre a Barcelona, sota la presidència de S. M. els Reis, en el context dels actes de celebració del desè aniversari de la Fundació.

Girona, 7.6.2019.-L’advocada i psicòloga Maria Jammal ha estat guardonada avui amb el Premi FPdGi Internacional 2019 «per la seva excel·lent tasca com a cofundadora i directora executiva d’una organització —Humanity Crew— que fa visibles els problemes de salut mental que pateixen els refugiats i crea solucions per aquests».L’anunci s’ha fet avui després que un jurat d’experts internacionals, reunit a la seu de la Fundació a Girona aquest mateix matí, hagi seleccionat aquesta candidatura entre les 30 nominacions rebudes. Aquesta nova categoria, que enguany celebra la primera edició, reconeix la trajectòria professional i personal de joves d’arreu del món que destaquin pel seu treball, els seus mèrits i la seva exemplaritat.

Segons ha explicat el president del jurat, l’epidemiòleg i director del Programa Mundial de la Malària de l’OMS Pedro Alonso, «amb Humanity Crew, Maria està ajudant a desenvolupar nombroses iniciatives per abordar el trauma patit per aquells que es veuen obligats a fugir de les seves llars amb les seves famílies».

Maria va fundar l’ONG Humanity Crew després de presenciar el patiment i el trauma dels refugiats que van arribar a les illes gregues el 2015. Aquesta organització ha desplegat fins ara més de 220 professionals i voluntaris per oferir suport en campaments de refugiats i en refugis; així mateix, opera una innovadora clínica en línia per a refugiats a tot el món, la qual cosa amplia l’abast de l’organització. «Confiem que Maria continuarà desenvolupant estratègies i programes per ajudar a afrontar un dels problemes més importants i menys atesos en les comunitats de refugiats d’arreu del món», ha conclòs el jurat.

A més d’Alonso, el jurat ha estat integrat per l’astrofísic i editor de Springer Nature Philip Campbell, l’artista Mat Collishaw, el director general d’Endeavor Catalyst Allen Taylor, l’historiador i periodista Giles Tremlett, l’arquitecta i Premi FPdGi Arts i Lletres Olga Felip i el químic i Premi FPdGi Recerca Científica Samuel Sánchez.

Jammal es converteix així en la primera jove que rep el nou Premi Internacional, que, a diferència de la resta de guardons, funciona per nominació. Amb la creació d’aquesta nova categoria, que persegueix detectar i premiar l’excel·lència de joves de tot el món, la Fundació fa un primer i decidit pas per internacionalitzar els seus premis i consolidar-se com un referent en el suport al talent jove també a escala internacional.

FPdGi, 10 ANYS: «Sempre amb els joves»
Maria Jammal tanca la llista de premiats del 2019. Enguany, la Fundació Princesa de Girona també ha reconegut les trajectòries del neuròlegIgnacio H. Medrano (Empresa), del director d’escena Rafael R. Villalobos (Arts i Lletres), de la treballadora social Begoña Arana (Social) i del matemàtic Xavier Ros-Oton (Recerca Científica).

Més de 40 premiats formen part ja de la llista de referents que la Fundació ha posat en valor al llarg d’aquesta dècada. Joves que tenen com a comú denominador una trajectòria transformadora i una tasca que contribueix a la millora de la societat en què viuen.

Coincidint amb el desè aniversari de la Fundació, la cerimònia de lliurament dels Premis se celebrarà aquest any a Barcelona, al mes de novembre, en un acte presidit per S. M. els Reis que formarà part de l’agenda d’activitats programada per commemorar l’efemèride.

Nova convocatòria per al 2020
Un cop revelat el nom de tots els premiats del 2019, la FPdGi obre avui la convocatòria per al 2020 amb la voluntat de reconèixer i promoure, un any més, la trajectòria de joves emprenedors i innovadors que demostrin inquietud per construir un món més just en un entorn globalitzat i que tinguin la capacitat d’assumir riscos i la motivació necessària per induir canvis en la societat. Els Premis estan dotats amb 20.000 euros, excepte la categoria Internacional, que no té assignació econòmica. La convocatòria del 2020 estarà oberta fins a les 23:59 h del 30 de setembre del 2019.

En total es concedeixen cinc guardons:
Premi Fundació Princesa de Girona Social (individual):dirigit a premiar joves que, pel seu lideratge i compromís personal, hagin assolit èxits en la creació i l’impuls de projectes socials, amb visions noves i amb resultats tangibles, en el marc d’entitats o empreses socials.

Premi Fundació Princesa de Girona Recerca Científica (individual):dirigit a premiar joves científics (inclosos els que treballin en el camp de les ciències humanes i socials) amb experiències o projectes de recerca destacats en la seva disciplina, emprenedors, innovadors i amb un potencial elevat de desenvolupament futur.

Premi Fundació Princesa de Girona Arts i Lletres (individual):dirigit a premiar joves amb talent i amb una obra prometedora en qualsevol disciplina de les arts i les lletres i que serveixin d’exemple i inspiració per a altres joves.

Premi Fundació Princesa de Girona Empresa (individual):dirigit a premiar joves que demostrin iniciativa emprenedora en l’execució d’un projecte d’empresa original i viable.

Premi Fundació Princesa de Girona Internacional (individual):aquest guardó vol reconèixer la trajectòria professional de joves d’arreu del món que destaquin pel seu treball, els seus mèrits i la seva exemplaritat. A diferència de la resta de categories, el Premi Internacional s’atorga per nominació.

Maria Jammal: Premi FPdGi Internacional 2019
Maria Jammal (Israel, 1987) és cofundadora i directora general de Humanity Crew, una organització internacional d’ajuda humanitària que ofereix serveis de salut mental i suport psicològic als refugiats en períodes de crisi. Maria va decidir crear Humanity Crew després de ser voluntària a les costes de les illes gregues el 2015. És graduada en Dret i Psicologia per la Universitat de Haifa (Israel), i té un postgrau en Dret de Propietat Intel·lectual per la Universitat George Washington dels Estats Units, títol que va obtenir gràcies a una beca Fulbright. Entre altres accions i serveis, Humanity Crew disposa d’una xarxa de professionals de la salut mental que ofereixen suport en línia a les poblacions desplaçades d’arreu del món.

Maria també és membre de la junta del Mossawa Center, amb seu a la ciutat de Haifa i creat el 1997 com una organització de la societat civil que treballa amb el propòsit de promoure la igualtat per als ciutadans àrabs a Israel