El CEIP Andalucía, Premi Escola Emprenedora 2018 de la FPdGi, ha estat rebut avui en audiència per la Reina

Mostra-les totes

El centre educatiu de Fuengirola (Màlaga) ha assistit avui, dijous 27 de juny, a la trobada al Palau de la Zarzuela amb una delegació de 15 alumnes de diferents cursos acompanyats per representants del professorat i famílies del CEIP

La recepció coincideix amb l'anunci del nou Premi Escola Emprenedora 2019, que ha estat atorgat a Escuelas Profesionales Sagrada Familia d'Écija (Sevilla)

Madrid, 27.6.2019.- S.M. la Reina ha rebut avui en audiència una delegació del CEIP Andalucía de Fuengirola (Màlaga), reconegut amb el Premi Escola Emprenedora 2018, que atorga la Fundació Princesa de Girona (FPdGi), en la seva primera edició. Aquesta delegació, encapçalada per 15 alumnes del centre educatiu i acompanyada per docents i responsables del CEIP de Fuengirola, ha tingut l'oportunitat de compartir amb la Reina aquest reconeixement i, així, poder exposar les seves pràctiques educatives innovadores que li van comportar el reconeixement.

El CEIP Andalusia va ser premiat pel seu compromís amb la innovació docent i l'aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu. Aquest centre, a més, fomenta la inclusió social, aconseguint un efecte transformador en el seu entorn que li atorga un gran reconeixement i impacte social.

Nova escola premiada per 2019
La Fundació Princesa de Girona ha anunciat avui el nom del centre educatiu reconegut amb el Premi Escola Emprenedora en la seva edició 2019. Es tracta de "Escuelas Profesionales Sagrada Família" d'Écija (Andalusia), guardonat per «viure i assumir, en totes les etapes educatives, la cultura emprenedora en les seves dimensions social, empresarial, cultural i educativa, amb metodologies i projectes específics que aposten per la innovació adaptada a la singularitat dels seus alumnes».

El jurat que ha atorgat el premi va estar presidit pel Director de l'Àrea d'Educació i de l'Observatori de Tendències de la Fundació Botín Javier García Cañete i format pel secretari general d'Aspen Institute Espanya i professor d'Esade, José María de Areilza; l'Enginyer informàtic i doctor en Intel·ligència Artificial aplicada al Disseny de Nous Fàrmacs i Premi FPdGi Empresa 2014, Ignasi Belda; el director de l'Àrea d'Acció Comercial i Educativa de la Fundació La Caixa, Xavier Bertolín; la directora general de la Fundació de AtresMedia, Carmen Bieger; el membre de l'Associació de Directors i Directores de Centres de Primària d'Andalusia, director del CEIP Andalusia 2002-2016 i assessor del CEP Marbella-Coín, Juan Bueno; i la vicepresidenta de la Fundació Europea Societat i Educació i Directora de l'Institut d'Estudis Educatius i Socials, Mercedes Esteban.

Dins de la trajectòria d'aquest centre educatiu, el jurat també reconeix el valor del seu pla en emprenedoria i l'avaluació de la competència emprenedora dels seus alumnes. A més, destaca que el seu programa INVENTA Y EMPRENDE de SAFA ÉCIJA projecta una mirada emprenedora sobre totes les baules de la comunitat educativa i, especialment, sobre les persones més desfavorides.

El Premi Escola Emprenedora de la FPdGi
Escuelas Profesionales Sagrada Familia s'uneix així al CEIP Andalusia en la llista de centres premiats per la Fundació Princesa de Girona amb l'objectiu de difondre la seva tasca i fomentar la seva visibilitat per contribuir a convertir-los en referents en l'educació innovadora.

Escuelas Profesionales Sagrada Familia rebrà una visita oficial de la Fundació Princesa de Girona que li lliurarà una escultura dissenyada per l'artista plàstic Juan Zamora (Premi FPdGi Arts i Lletres 2017) com a reconeixement. L'obra, creada específicament porZamora per al premi Escola Emprenedora FPdGi, és un llibre obert, realitzat en bronze amb pàtina de pissarra.

Altres recursos:
Coneix el CEIP Andalusia, Premi Escola Emprenedora 2018 [vídeo]