La Fundació Princesa de Girona celebra 10 anys amb els joves al centre de la seva activitat

ACTES DE CELEBRACIÓ 10è ANIVERSARI - Barcelona - Palau de Congressos de Catalunya

• Cerimònia de lliurament dels Premis FPdGi 2019 [dilluns 4.11]
  • Jornada «El talent atreu el talent» [dimarts 5.11]

Un intens programa de dos dies amb experts de primer ordre proposa un debat obert sobre els temes més urgents en la societat actual

Conferències, tallers, diàlegs i networking sobre ocupació, educació, tecnologia, sostenibilitat, pensament crític, responsabilitat social i igualtat d'oportunitats desplegaran un panell d'activitats d'interès per a joves i professionals

Els cinc premiats d'aquest any rebran els guardons en una cerimònia presidida per S.M. els Reis i amb la presència de Ses Alteses Reials la Princesa d'Astúries i de Girona i la Infanta Sofia

Girona, 6.9.2019.- La Fundació Princesa de Girona celebrarà la seva primera dècada d'activitat els dies 4 i 5 de novembre al Palau de Congressos de Catalunya, a Barcelona, amb un variat programa de continguts de tot tipus especialment pensat per als joves i amb l'objectiu de dotar-los d’eines i coneixements que els permetin potenciar el seu desenvolupament professional i personal, fomentant a més valors que contribueixin a millorar la societat en què vivim, i tot això en un espai i amb un format que facilitaran el contacte i el coneixement entre ells i amb professionals de les empreses i altres organitzacions.

S.M. els Reis presidiran de nou aquest any la Cerimònia de lliurament de Premis, el dilluns 4 de novembre, així com la jornada d'activitats de l’endemà, concebuda per als joves i que compta amb ponents de primer nivell que proposaran conferències i tallers al voltant d'alguns dels principals reptes de la nostra societat, en el present i en el futur. Coincidint amb el 10è aniversari de la FPdGi, l'esdeveniment comptarà amb la presència de Ses Alteses Reials la Princesa d'Astúries i de Girona i la Infanta Sofia.

Manuel Campo Vidal, Alberto Cairo, Beatriz Martín Padura, Julio Montes, Álex López, Javier Cañada, José Conejos, Marta Romo, Ana Torres, Maria Batet o Xavier Verdaguer, a més de la periodista Julia Otero i l'il·lusionista Jorge Luengo són alguns dels noms ja confirmats en les diferents sessions que ocuparan, el dia 5 de novembre, diferents espais del Palau de Congressos de Catalunya. En les pròximes  setmanes la Fundació anirà descobrint altres novetats que enriquiran el programa dels dos dies.

Els actes de celebració del 10è aniversari s'obriran la tarda del dia 4 amb la cerimònia de lliurament dels Premis FPdGi, que enguany distingeixen a cinc nous joves que s'afegeixen als quasi 50 referents guardonats des de 2010. El neuròleg i emprenedor Ignacio H. Medrano (Premi Empresa), el matemàtic Xavier Ros-Oton (Premi Recerca  Científica), l'emprenedora social Begoña Arana (Premi Social) i el director d'escena Rafael R. Villalobos (Premi Arts i Lletres) són els premiats de 2019. En aquesta edició també, es reconeix per primera vegada la tasca d'una persona jove a escala mundial amb el nou Premi internacional, el qual ha recaigut en la cofundadora de l'organització internacional Humanity Crew, Maria Jammal. Tots ells són joves que destaquen per la seva trajectòria professional i humana i comparteixen la inquietud per innovar en cadascun dels seus àmbits de coneixement i de transformar el món amb la seva tasca. Rebran els guardons de mans de S.M. els Reis en una cerimònia en què també es posarà en valor a aquells altres joves que els han anat rebent al llarg d'aquests deu anys.

El denominador comú en les activitats d'aquests dos dies -i d'altres continguts que s'estan preparant per a la celebració- és posar de manifest que la Fundació Princesa de Girona és l'espai idoni perquè el talent consolidat -representat en els patrons de l'entitat, en professionals i directius de diverses organitzacions, en els membres del seu consell assessor i dels seus jurats, entre d'altres- estigui en relació amb els joves del país, aportant coneixement, oportunitats i contactes i prenent el pols als veritables reptes que preocupen la joventut.

Per aquesta raó, el programa d'activitats que es proposa per a la jornada del dia 5, «El talent atreu el talent» està dirigida, a més de joves, també als professionals de les empreses especialitzats en temes d'innovació, recursos humans, ocupació o desenvolupament. Tots els participants, joves o sèniors, trobaran en aquesta oferta de sessions -i també en el contingut de la cerimònia- alguns referents a seguir.

#10FPdGi, mirant al futur
La Fundació Princesa de Girona impulsa des de 2009 diferents programes que persegueixen oferir al jovent del nostre país eines, coneixement, espais de trobada i oportunitats enfront dels desafiaments de la nostra societat, i compta per a això amb el suport de destacades organitzacions empresarials i socials, implicades en diferents iniciatives. Els premiats FPdGi i l'actual comunitat que constitueixen -formada ja per gairebé 50 joves que destaquen en diferents àmbits i especialitats- permeten a l'entitat treballar per augmentar la presència social dels joves i impulsar el paper d'aquests premiats com a referents per a la resta de la joventut. D'altra banda, l'educació com a palanca de canvi, de transformació social i de construcció del pensament crític, al costat de la millora de la seva ocupabilitat, són també dues de les principals preocupacions de la Fundació. La construcció d'un món millor i més sostenible s'ha convertit sens dubte en un compromís de tots -administracions, empreses i societat- i en una exigència per part dels més joves: en aquest context les iniciatives que la Fundació desenvolupa adquireixen el màxim sentit i la seva mirada cap al futur és convertir-se en l'espai de trobada entre tots els actors d'aquest desafiament.

Enllaços:

Contactes:

FPdGi – Dep. Comunicació

• Marc Gall – mgall@fpdgi.org– M. 696 82 72 13
  • Sílvia Bonet – sbonet@fpdgi.org - M. 689 351 612

CoolMedia (Agència de Premisa)

• Mònica Moyano - monicamoyano@coolmedialab.es– M. 661 47 22 78