NdP: L'innovador tecnològic Guillermo Martínez, Premi FPdGi Social 2020

Mostra-les totes

NOTA DE PREMSA

S.M. la Reina ha presidit l'acte de proclamació celebrat al Centre Ágora de la Corunya

NP: L'innovador tecnològic Guillermo Martínez, Premi FPdGi Social 2020

• El jove, que dissenya i envia pròtesis impreses en 3D a persones sense recursos de qualsevol part del món a través del seu projecte Ayúdame3D, ha estat distingit "per tenir una trajectòria inspiradora i apropar la revolucionària tecnologia 3D a persones vulnerables".
  • L'acte ha comptat amb l'assistència del vicepresident segon del Govern i ministre de Drets Socials i Agenda 2030, Pablo Iglesias; del president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo; del president de Parlament de Galícia, Miguel Ángel Santalices; de l'alcaldessa de la Corunya, Inés Rey; del Delegat de Govern a Galícia, Javier Losada, i del president de la FPdGi, Francisco Belil, entre d'altres autoritats.
  • Abans de l'acte de proclamació del premiat, prop de 250 joves gallecs han participat al taller d'innovació creativa, liderat per l'emprenedor en sèrie Xavier Verdaguer, que al llarg de 3 hores els ha ajudat a generar idees per prevenir la solitud de les persones grans.

ENLLAÇ RECURSOS VÍDEO

La Corunya, 28.2.2020.- Guillermo Martínez ha estat reconegut amb el Premi Fundació Princesa de Girona Social 2020. El nom del premiat s'ha anunciat avui en un acte presidit per Sa Majestat la Reina i celebrat davant de més de 500 persones al Centre Ágora de la Corunya. Aquest jove emprenedor madrileny dissenya i envia Trésdesis, braços impresos en 3D, a persones sense recursos de qualsevol part de món, gràcies al seu projecte Ayúdame3D.

Un jurat d'experts, reunit aquest matí al mateix Centre Ágora, ha destacat la seva inspiradora trajectòria que busca millorar la vida de persones vulnerables "acostant-los la revolucionària tecnologia d'impressió 3D per oferir-los oportunitats, fins al moment, inabastables". El jurat ha estat presidit per José Moncada, fundador de la Bolsa Social, i integrat també per Antoni Bruel, coordinador general de Creu Roja Espanyola; Consuelo Crespo, expresidenta d'UNICEF Espanya (via connexió telefònica); Maravillas Rojo, presidenta d'Abacus; Mercedes Valcárcel, CEO a la Fundació Generation Spain; Miriam Reyes, emprenedora social, fundadora d'Aprendices Visuales i Premi FPdGi Social 2017, i que ha estat la secretària del jurat; Roser Batlle pedagoga i emprenedora social, i Sebastián Mora, professor de la Universitat Pontifícia de Comillas.

En un missatge telefònic difós durant l'acte, i després de conèixer el reconeixement de la Fundació, Guillermo Martínez ha transmès el seu agraïment: "Estic molt feliç de rebre aquest premi i que es reconegui l'esforç, la dedicació i la passió que dedico a una cosa que m'apassiona: intentar ajudar les persones a través de les noves tecnologies, en concret a través de la impressió 3D». Martínez es troba en aquests moments a Kenya desenvolupant aules tecnològiques per compartir el seu coneixement i així aconseguir que les persones locals puguin dissenyar les seves pròpies pròtesis 3D. L'acte, organitzat per la FPdGi amb la col·laboració de l'Ajuntament de la Corunya i la Xunta de Galícia, ha comptat amb la participació de l'emprenedor en sèrie Xavier Verdaguer, del periodista i humorista Juan Carlos Ortega, i de premiats de la Fundació d'anys anteriors, que han dinamitzat la proclamació del premiat i la presentació de la Fundació davant de la societat civil i social de Galícia.

El president de la Fundació, Francisco Belil, en el seu discurs de cloenda, ha destacat que "avui reconeixem la tasca de Guillermo Martínez, que treballa decididament en la millora social i en la transformació de la societat en què vivim, amb obstinació, generositat i humilitat. Aquests són els valors de la Fundació Princesa de Girona". Per la seva banda, la directora general de la FPdGi, Mònica Margarit, ha repassat els programes i projectes de la FPdGi, que aquesta setmana ha obert "una nova convocatòria per contribuir al desenvolupament professional dels futurs docents de primària i infantil i que es basa en fer pràctiques en escoles rurals de referència".

Biografia del premiat
Guillermo Martínez (Madrid, 1994) és graduat en enginyeria en organització industrial per la Universidad Rey Juan Carlos. Ha treballat com a dissenyador de joguines tecnològiques i dissenya i envia pròtesis 3D gràcies al seu projecte Ayúdame3D. Aquesta empresa sorgeix de la trobada entre les noves tecnologies i el desig de Guillermo per aconseguir un món millor. El seu desig és apropar la revolucionària tecnologia d'impressió 3D a persones desafavorides per oferir-los oportunitats fins al moment inabastables. Ayúdame3D ofereix trésdesis de braços impresos en 3D a persones sense recursos de qualsevol part del món millorant la seva qualitat de vida. Guillermo ha participat en diferents voluntariats. Va ser president de l'associació Erasmus Student Network URJC durant el curs 2016-2017 i ha col·laborat en causes com SocialErasmus o ExchangeAbility (projectes d'Erasmus Student Network enfocats a difondre el valor del voluntariat a estudiants socials i a promoure la inclusió de persones amb discapacitat en tots els àmbits). Va ser el seu voluntariat internacional a l'orfenat Bamba Project el que va donar començament al projecte Ayúdame3D.

Activitat per als joves
Abans de l'acte de proclamació, el Centre Ágora ha acollit, de 9 a 12 hores, el Repte d'innovació disruptiva que, un any més, ha liderat Xavier Verdaguer i el seu equip de l'Imagine Creativity Center. Prop de 250 estudiants gallecs, procedents de més de deu centres educatius d'aquesta comunitat autònoma i d'entre 16 a 24 anys, han participat en aquesta activitat creativa i emprenedora que els proposava plantejar idees per prevenir la soledat de la gent gran. Els joves, organitzats per equips, han competit durant 180 minuts proposant fórmules, projectes, empreses, campanyes de sensibilització, etc. La idea guanyadora ha estat "Picassus" elaborada per alumnes de Primer de Batxillerat de l'IES Eusebio Da Guarda (La Corunya), que ha proposat posar en marxa una assegurança d'assistència personalitzada per garantir que els seus usuaris, quan siguin grans, tinguin accés a tot tipus d'activitats i serveis.

Capitals de talent jove
La Gira de proclamacions dels Premis FPdGi 2020 va arrencar el 12 de febrer a València amb la proclamació del químic valencià Rubén Darío Costa Riquelme com a nou Premi Recerca Científica 2020. Després de passar per la Corunya, la Gira també farà parada a Logronyo (el 12 de març amb l'anunci de la categoria Arts i Lletres), Toledo (26 de març, Empresa) i Girona (Premi Internacional).

Premis FPdGi
La iniciativa pretén augmentar la visibilitat dels joves i la seva presència social, premiant anualment la trajectòria de cinc referents en els àmbits empresarial, científic, cultural, social i internacional que hagin destacat per la seva actitud emprenedora i innovadora, així com per la seva capacitat transformadora. La FPdGi vol mostrar, així, un cop més, el seu compromís amb la construcció, a tot Espanya, d'una comunitat en la qual el talent i la formació garanteixin oportunitats de futur per als joves. Els Premis Fundació Princesa de Girona estan dotats amb 20.000 euros.

La FPdGi és una fundació privada que compta amb el suport de prop de 90 empreses i organitzacions, i que aspira a ser un referent a nivell estatal en el suport als joves en el seu desenvolupament professional i personal, posant un interès especial en la detecció de joves amb talent que serveixin de referents contemporanis (Premis FPdGi), així com amb programes per a la millora de l'ocupabilitat ( «Rescatadors de talent») i el desenvolupament professional de futurs docents ( «Generació docents»).

Enllaç àudio d'agraïment de l'premiat Guillermo Martínez: https://we.tl/t-ydjW6mx29w

Més informació: www.fpdgi.org

Contacte premsa:
FPdGi - Dep. Comunicació
Marc Gall - mgall@fpdgi.org- M. 696 82 72 13 Sílvia Bonet - sbonet@fpdgi.org - M. 689.351.612

CoolMedia (Agència de premsa)
Mònica Moyano - monicamoyano@coolmedialab.es- M. 661 47 22 78 Mima Garriga - mimagarriga@coolmedialab.es - M. 686 98 41 66