NOTA DE PREMSA / AGENDA: La Fundació Princesa de Girona anunciarà el pròxim dijous el guanyador del Premi Empresa 2020

23/03/2020

L’impacte del coronavirus obliga a la Fundació a anul·lar els actes de proclamació previstos a Logronyo (el passat dia 12) i a Toledo el 26 de març

• Al maig es proclamarà un nou premiat en la categoria Internacional, categoria que l'any passat va guanyar l'activista Maria Jammal

Girona, 23.3.2020.- El proper dijous 26 de març, la Fundació Princesa de Girona reunirà telemàticament al jurat d'experts en la categoria del Premi Empresa amb l'objectiu de deliberar, decidir i anunciar el guanyador per al 2020 en aquest àmbit, el qual se sumarà als altres tres nous premiats ja anunciats al llarg de febrer i març. Un cop es conegui el nom del nou premiat, aquest es farà públic a través dels canals propis de l'entitat, xarxes socials i nota de premsa.

La Fundació es va veure obligada a suspendre les activitats de la Gira de Proclamacions previstes a Logronyo (el passat 12 de març - Premi Arts i Lletres) i a Toledo, aquest proper dijous, donada l'excepcionalitat que es viu a Espanya per l'impacte del COVID 19, i a convocar als seus jurats en reunions telemàtiques, mantenint el calendari previst. Amb aquest objectiu es manté la previsió de fallar el veredicte del Premi Empresa el 26 de març i, al maig, el Pemi FPdGi Internacional, que s'ha convocat per segon any consecutiu.

Jurat d’experts
Des de primera hora del matí, un jurat d'experts treballarà per decidir el guanyador del Premi FPdGi Empresa 2020. El jurat estarà format per l'enginyer aeronàutic i Premi FPdGi Empresa 2018 José Miguel Bermúdez; el fundador de Kibo Ventures Aquilino Peña; l'economista Fernando Fernández; l'empresari i emprenedor Bernardo Hernández, la directora de Google for Startups EMEA Sofia Benjumea, la directora general de Facebook Espanya Irene Cano i el matemàtic i economista César Molinas.

Els guanyadors de les categoria Empresa i Internacional tancaran la llista de premiats de la present edició, que també ha reconegut en la categoria de Recerca Científica al químic Rubén Darío Costa Riquelme - guardó que es va proclamar a València el 12 de febrer-, a l'innovador tecnològic Guillermo Martínez en la categoria social -proclamat a la Corunya el 26 de febrer- i a director i guionista de cinema Guillermo García López en Arts i Lletres – guardó que es va anunciar el passat 12 de març després de la reunió telemàtica d'un jurat d'experts-.

Aquest any, la Fundació celebra l'onzena edició d'aquests guardons dotats amb 20.000 euros i que reconeixen la trajectòria de cinc joves que hagin destacat per la seva actitud emprenedora i innovadora, així com per la seva capacitat de transformació, augmentant la seva visibilitat i presència social. La FPdGi reafirma amb els Premis seu compromís amb la construcció d'una societat en què formació, esforç i talent garanteixin oportunitats de futur per als joves.

Més informació: www.fpdgi.org

Contacte premsa: