NdP: La Fundació Princesa de Girona convoca «Generació docents», un programa dirigit a estudiants del Grau d’Educació Infantil i Primària que promou el seu desenvolupament professional a través de les pràctiques a l’escola rural

20/04/2020

Una iniciativa singular dirigida als docents del futur, compromesos amb l’educació i la societat del canvi

• Obertes les inscripcions fins al 5 de juny per participar en aquest projecte singular que inclou pràctiques curriculars finançades d'últim curs i la realització del treball final de grau en centres rurals de referència.
  • Una experiència única d'aprenentatge que promou la mobilitat territorial dels participants, formació prèvia d'alt nivell i acompanyament tutorial de la universitat al costat de docents especialitzats.

www.generaciondocentes.org

INSCRIPCIÓ OBERTA FINS AL 5 DE JUNY

Girona, 20.4.2020.- La Fundació Princesa de Girona manté oberta fins al proper 5 de juny la convocatòria de places per «Generació docents», un programa dirigit a estudiants del Grau d'Educació Infantil i/o Primària que promou el seu desenvolupament professional. Aquest projecte seleccionarà anualment a 30 joves perquè realitzin les seves pràctiques curriculars i el seu treball final de grau en una escola rural de referència, amb la finalitat que esdevinguin docents transformadors, amb capacitat per innovar i generar solucions als grans reptes educatius. En aquesta primera edició, les pràctiques es realitzaran a Aragó, Extremadura i Galícia. Aquest projecte, a més, promou la mobilitat territorial dels inscrits: les pràctiques han de desenvolupar-se en una comunitat autònoma diferent de la de residència i / o naixement.

La convocatòria oberta és per a joves estudiants (menors de 25 anys en el moment de fer la sol·licitud) del Grau d'Educació Infantil i/o Primària de qualsevol universitat espanyola, que realitzaran les seves pràctiques i el seu treball de fi de grau en un període de 4 mesos compresos entre gener i desembre de 2021, coincidint amb el seu últim curs del grau.

La Fundació finança la mobilitat dels seleccionats entre comunitats autònomes i col·labora amb universitats de tot el país en el reconeixement acadèmic d'aquestes pràctiques curriculars, que compten a més amb l'acompanyament de diversos tutors especialitzats.

Què ofereix «Generació docents»?

• Una estada de quatre mesos en una escola rural de referència, on aprendre en un entorn on la baixa ràtio afavoreix l'experimentació i la pedagogia activa.
  • Una ajuda econòmica de fins a 3.000 euros per sufragar les despeses de desplaçament i l'allotjament en una comunitat autònoma diferent de la de residència.
  • Participació en  jornades experiencials i formatives prèvies al pràcticum, que permetrà als joves estudiants sumar-se a una comunitat activa d'aprenentatge.
  • Suport per al desenvolupament del treball de final de grau a través del programa.
  • Acompanyament tutorial de la universitat al costat de dos docents especialitzats durant les pràctiques.
  • Coneixement de la realitat socioeducativa d’un altre territori.

Una comissió tècnica d'experts serà l'encarregada de realitzar una preselecció de candidats, que realitzaran entrevistes personalitzades i podran participar en una jornada d’avaluació basada en tallers.

Els 30 participants finalistes faran una formació inicial, tallers i sessions de treball col·laboratiu, abans d'incorporar-se a un dels centres rurals del programa per desenvolupar les seves pràctiques curriculars de quatre mesos, entre gener i desembre 2021.

Aposta per la formació de docents
Després d'anys d'experiència en la formació de docents centrada en el desenvolupament de la competència emprenedora i l'aprenentatge basat en projectes, la Fundació Princesa de Girona centra ara l'activitat de la seva àrea educativa en els futurs docents a través d'aquest projecte innovador que, a més, posa en valor els beneficis de l'escola rural, caracteritzada per la seva baixa ràtio d'alumnes, el valor pedagògic de l'aula multigrau i una personalització eficaç de l'aprenentatge. «Generació docents», a més, s'alinea amb els requisits del sector i la demanda del sistema educatiu de promoure pràctiques tutelades abans d'incorporar-se a la professió.

Més informació: https://generaciondocentes.org/ca/

Contacte premsa:
FPdGi – Dep. Comunicació
Marc Gall – mgall@fpdgi.org– M. 696 82 72 13
Sílvia Bonet – sbonet@fpdgi.org  - M. 689 351 612

CoolMedia (Agència de premsa)
Mònica Moyano - monicamoyano@coolmedialab.es– M. 661 47 22 78
Mima Garriga - mimagarriga@coolmedialab.es – M. 686 98 41 66