NdP: El programa «Rescatadors de talent» s’amplia i transforma davant d’una situació laboral crítica per als joves a causa de la pandèmia

CONVOCATÒRIA OBERTA https://rescatadores.fpdgi.org www.rescatadoresdetalento.org

21/10/2020

Espanya registra la segona taxa d’atur juvenil més alta d’Europa entre els universitaris. El 40% d’aquests treballa per sota de la seva qualificació o està subocupat. I el 30% no troba una feina durant els 4 anys posteriors a finalitzar els seus estudis.

El programa de la FPdGi que millora l’ocupabilitat dels joves amplia l’oferta de places a estudiants universitaris que tinguin el 50% dels crèdits cursats i reforça la seva presència en la Formació Professional.

«Rescatadors de talent» promou l’autoconeixement, potencia les competències individuals i acompanya els joves en el seu accés a un mercat laboral incert, acostant oportunitats professionals i el contacte amb organitzacions que aposten per l’ocupació juvenil.

DESCARREGA EL VÍDEO PROMOCIONAL

Girona, octubre 2020.- La taxa d'atur dels joves amb formació superior a Espanya és la segona més alta d'Europa, amb un 8,9% dobla la mitjana europea. A més, gairebé un 40% dels graduats superiors treballa per sota de la seva qualificació o està en situació de subocupació. Per si no fos prou alarmant, dades del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats -anteriors a la irrupció de la COVID- indicaven al juliol de 2019 que gairebé el 30% dels joves que havien acabat els seus estudis no tenien ocupació en els 4 anys següents a la seva titulació.

En aquest context, agreujat ara per l'impacte de la pandèmia en el mercat laboral i que afecta especialment els que s'incorporen a ell per primera vegada, els joves trobaran una major resistència per trobar una feina relacionada amb la seva professió en els pròxims anys. Sovint, a més, tenen desconeixement de metodologies adequades per a la recerca de feina a través de les noves tecnologies, o limitacions en accedir a una agenda de contactes òptima.

El programa de millora de l'ocupabilitat de la Fundació Princesa de Girona es reorienta ara per atendre, al costat de 40 empreses líders en diferents sectors del nostre país, les necessitats de joves preparats per afrontar aquesta transformació laboral i econòmica que està vivint la nostra societat, en la qual cada dia apareixen noves professions. «Rescatadors de talent» ve a cobrir la bretxa que hi ha entre la universitat o la FP i la demanda actual de les empreses, i ho fa amb recursos enfocats a l'autoconeixement, l'orientació professional, la formació especialitzada i el coneixement de les empreses i de les seves metodologies de reclutament. Fins a la data només podien accedir al programa els joves que haguessin acabat els seus estudis en els últims cinc anys o si estaven fent l'últim curs. Ara, «Rescatadors de talent» s'obre també a candidats que tinguin aprovats el 50% dels seus crèdits i reforça els seus vincles amb la Formació Professional, ampliant les accions d'orientació per a les seves sortides professionals.

Per a això, «Rescatadors de talent» reforça la difusió de la seva convocatòria i ha arribat a acords de col·laboració amb diferents universitats i iniciatives que promouen la formació i orientació professional dels joves, posant a disposició de nous candidats la formació, el mentoring, l’experiència i les iniciatives de les empreses que conformen el programa.

El 70 % dels usuaris del programa han millorat la seva situació laboral. I el 35% afirma haver trobat una feina gràcies a «Rescatadors de talent»

Convocatòria oberta. Beneficis del programa

• Un Test de competències de gran valor permet als joves, en el moment d’accedir al programa, descobrir les seves competències i així millorar la seva orientació professional.
  • Mentoring: Importants directius de les empreses col·laboradores participen en el programa com a mentors. L’equip de professionals de «Rescatadors de talent» busca el millor Match en cada cas perquè aquest acompanyament sigui el més personalitzat possible.
  • Experiències empresarials «in situ»: Els joves tenen l’oportunitat de participar en els Centres de desenvolupament exclusius, organitzats per i en les empreses que participen a «Rescatadors de talent». Es tracta de cusos especialitzats impartits per professionals d’alt nivel i amb directius de RR.HH que ensenyen a destacar en els processos de selecció.
  • Formació online de les mateixes empreses: Accés als cursos interns i formacions especifiques que les organitzacions realitzen per als seus treballadors.

Ajudes a la mobilitat
Segons un estudi del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) del Ministeri de Treball, si bé la mobilitat professional entre províncies i comunitats autònomes ha crescut en els últims anys, seguint una tendència europea, la taxa és menor al 10% en el cas de l’ocupació intercomunitària pel que fa a noves contractacions.

Convençuts que el treball més adequat per a un jove o les oportunitats poden estar lluny d'on aquest viu, «Rescatadors de talent» fomenta la mobilitat amb ajudes de fins a 4.000 € per als  joves que trobin una feina fora de la seva comunitat autònoma de naixement o residència.

Comunitat de talent jove
Després de tres anys, «Rescatadors de talent» és avui una comunitat de 5.000 joves actius i inquiets, la qual cosa ofereix noves oportunitats d’intercanvi i networking entre ells i relacionar-se amb les 40 empreses que ofereixen formació, mentoring i oportunitats professionals.

Amb motiu de la crisi sanitària i social generada per la pandèmia, el programa ha obert aquest any noves finestres de formació i contacte, entre altres, a través de Centres de desenvolupament online, amb professionals en actiu i d'alt nivell, especialment dissenyats per donar noves eines de desenvolupament professional enfront d'un context econòmic i laboral més precaritzat i vulnerable. També s'ha potenciat el mentoring online que el programa ja  venia realitzant i se segueix treballant en la transformació digital de tots els actius.

Requisits d’accés
Per poder entrar al programa, els joves han de tenir entre 20 i 30 anys i formació universitària o cicle superior de FP finalitzat en els últims cinc anys o el 50% dels crèdits completats. Per inscriure-s'hi cal tenir obert un compte de Linkedin. El primer pas, és completar un complet test de competències que ajudarà els candidats a descobrir les seves fortaleses professionals i les seves àrees de millora.

Un programa gratuït
«Rescatadors de talent» és un programa de l’àrea de Desenvolupament professional de la Fundació Princesa de Girona i és possible gràcies al compromís de 40 de les empreses més importants del país, totes elles compromeses amb la millora de l’ocupabilitat dels joves.

Nova campanya de difusió
Sota el reclam  “«Rescatadors de talent» et prepara per trobar la feina per al qual t'has format" i amb la voluntat d'arribar a més joves, el programa ha comptat amb la col·laboració de dos testimonis reals i que ara ja estan treballant. En Mario i la Cristina exposen en un vídeo els beneficis del programa a partir de la seva experiència: "« Rescatadors de talent »m'ha canviat la vida". VEURE VÍDEO

+ INFO:

La web: https://rescatadoresdetalento.org

La convocatòria: https://rescatadores.fpdgi.org / Newsletter

CONTACTES DE PREMSA:
FPdGi – Dept. Comunicació
Marc Gall – mgall@fpdgi.org – M. 696 82 72 13
Sílvia Bonet – sbonet@fpdgi.org  - M. 689 351 612

CoolMedia (Agència de premsa)
Mima Garriga - mimagarriga@coolmedialab.es – M. 686 98 41 66
Mònica Moyano - monicamoyano@coolmedialab.es – M. 661 47 22 78