La Gira de la Fundació Princesa de Girona arriba a Castella-la Manxa amb el lideratge i la nova missió empresarial com a protagonistes

15/03/2021

NOTA INFORMATIVA: Gira Fundació Princesa de Girona 2021

El Govern de Castella-la Manxa i la «Real Fundación Toledo» col·laboren en l'acte que s'emetrà a www.fpdgi.org i al canal YouTube de la Fundació

• El dimecres 17 de març s'anunciarà el guanyador del Premi Empresa 2021 en un esdeveniment virtual (12 h) que comptarà amb la presència de S. M. la Reina i en què participaran premiats d'anys anteriors i experts per parlar sobre el lideratge ètic i els nous desafiaments de la missió empresarial.

• Serà la segona parada de la Gira que organitza la Fundació per promoure els seus programes de Transformació educativa i Desenvolupament professional i proclamar els premiats de 2021 i que, després de passar per La Rioja (el 4 de març) i Castella-la Manxa, també visitarà Aragó (15 d'abril) i la Comunitat Valenciana (29 d'abril).
  • L’acte també comptarà amb un diàleg entre el president d'Enagás, Antonio Llardén, i alguns dels premiats per la Fundació en la categoria Empresa. A més, se celebrarà la final del Repte emprenedor de la FPdGi en el qual han participat prop de 150 alumnes de centres educatius de Castella-la Manxa que, al llarg de quatre setmanes, han plantejat solucions creatives al següent repte: Nova visió i missió empresarial: creativitat, proactivitat i anticipació.

Girona, 11.3.2021.- Després de passar per La Rioja on es va proclamar a la veterinària i escriptora Maria Sánchez Rodríguez com a guanyadora del Premi Arts i Lletres 2021, la Fundació Princesa de Girona segueix amb la seva Gira per diferents comunitats autònomes. Toledo (Castella-la Manxa) serà, el dimecres 17 de març, la propera parada d'aquest recorregut amb el qual la Fundació dóna a conèixer l'activitat dels seus programes, proposa debats d'actualitat i interès i anuncia els nous premiats per a aquest any en Arts i Lletres, Empresa, àmbit Social i Recerca Científica.

El lideratge i els nous reptes de la missió empresarial després de la COVID-19 són els temes escollits per a la segona parada de la Gira que es podrà seguir en directe a www.fpdgi.org o al canal de YouTube de la Fundació a partir de les 12 hores. L'esdeveniment virtual, que compta amb la col·laboració del Govern de Castella-La Manxa i de la Real Fundación Toledo, comptarà amb la participació de premiats d'anys anteriors, emprenedors, experts i joves.

A partir de les 11.15 h, S. M. la Reina acudirà a la cita a la Real Fundación Toledo per conèixer de prop les activitats que la FPdGi durà a terme durant el matí, demostrant un cop més el seu compromís amb el projecte i amb els joves. Coincidint amb l'esdeveniment i la proclamació del guanyador del premi en la categoria Empresa, S. M. la Reina es trobarà amb alguns premiats d'anys anteriors, entre ells l'empresària i CEO de We Are Knitters, Pepita Marín Rey-Stolle (Premi 2020); el neuròleg, fundador de Savana i Mendelian, Ignacio H. Medrano (2019); l'enginyer aeronàutic i fundador de bound4blue (b4b), José Miguel Bermúdez Miquel (2018); el científic, emprenedor, inversor i soci de Columbus Partner Ventures, Damià Tormo (2017); l'emprenedor Sergio Álvarez Leiva (2016) i l'enginyer informàtic i doctor en Intel·ligència Artificial aplicada a la Biomedicina, Ignasi Belda (2014). Acompanyada d'altres autoritats, membres de la Fundació i de joves i experts participants en l'acte, a més S. M. la Reina visitarà breument la reunió del jurat que es trobarà deliberant des de primera hora del matí, així com el taller d'innovació amb joves de centres educatius de la comunitat.

HORARI i COBERTURA

Cobertura informativa restringida per raons de caràcter sanitari:

• Recoregut exterior: Limitat a un reduït grup de mitjans gràfics en règim de “pool”.
  • Interior i acte: La Casa de Sa Majestat el Rei i la Fundació Princesa de Girona distribuiran Nota de prensa, imatges i fotografies en règim “institucional”, en acabar l’acte.
  • L’acte de Proclamació, a partir de las 12 hores, serà transmès a través de la web org i del canal YouTube de la Fundació

Contacte servei Premsa Fundació Princesa de Girona: 661 47 22 78 - 686 98 41 66 – acredita@fpdgi.org. Sol·licitud d’acreditació fins al dilluns 15 de març a les 16 h.

Real Fundación de Toledo – Museo Victorio Macho
Plaza de Victorio Macho, 2. Toledo.

Dimecres 17 de març:

10.00 h - Reunió del Jurat de la categoria Empresa i inici del taller del Repte emprenedor

10.45 – 11.15 h – Arribada de les autoritats i de S. M. la Reina. Recorregut institucional

12 h    Inici de l’acte virtual de la Gira FPdGi 2021 i proclamació del guanyador del Premi Empresa 2021

En directe a www.fpdgi.org o al canal YouTube de la FPdGi. L'acte, dinàmic i visual emulant l'estil d'un programa de televisió, presentarà a través de diferents blocs els projectes en què treballa l'entitat, destinats al desenvolupament professional dels joves i a la transformació educativa, i proposarà temes i debats d'interès fomentant un diàleg intergeneracional, avui més necessari que mai per construir una societat més cooperativa i solidària.

Reunió del Jurat
L’acte es tancarà amb l’anunci d’un nou premiat en la categoria Empresa per aquest 2021, després de la reunió del jurat d’experts que se celebrarà el mateix matí i que estarà format per la Directora de Google for Startups EMEA, Sofía Benjumea; la directora general de Facebook Espanya, Irene Cano; la Presidenta del Círculo Fortuny, Sandra Falcó; l’economista Fernando Fernández; la Founder de Rusticae y PlenEat, Carlota Mateos, el Fundador de Kibo Ventures, Aquilino Peña; la General Partner de K Fund., Carina Szpilka; - i el neuròleg, Fundador de Savana i Mendelian i Premi FPdGi Empresa 2019, Ignacio H. Medrano.

Diàleg de premiats
El president d’Enagás Antonio Llardén conversarà amb alguns dels premiats de la categoria Empresa: l’empresària i CEO de We Are Knitters Pepita Marín Rey-Stolle; el científic, emprenedor, inversor i soci de Columbus Venture Partners Damià Tormo; i l’emprenedor Sergio Álvarez Leiva.

Debat: A la recerca d’un lideratge ètic i conscient
Com podem impulsar un lideratge ètic i conscient? Aquesta serà una de les preguntes que intentaran resoldre Maria Palacín, directora del Màster d'autolideratge i de diversos cursos sobre lideratge de la Universitat de Barcelona (UB); Alejandra Acosta, participant de Campus de lideratge júnior de la FPdGi, presidenta i directora de l'ONG Break The Silence i ambaixadora de la Fundació de les Nacions Unides i Alejandro Briceño, participant de Campus de lideratge júnior, enginyer químic i voluntari de Solidarios para el Desarrollo.

Final del Repte emprendedor
Prop de 150 alumnes de 8 centres educatius de Castella-la Manxa han treballat durant quatre setmanes al Repte emprenedor que els ha plantejat la Fundació Princesa de Girona i que es titulava «Nova visió i missió empresarial: creativitat, proactivitat i anticipació». Durant el matí del dimecres 17, els 4 equips finalistes treballaran a Toledo en una dinàmica de presentació de projectes liderada per l'emprenedor en sèrie Xavier Verdaguer i sota l'atenta mirada dels avaluadors: els premiats Pepita Marín Rey-Stolle i Ignasi Belda, a més d'Antonio Gálvez, docent de l'IES Almadraba de Tarifa, i Jamal El Anbi, Consultor d'Estratègia Digital i Transformació i Alumni del programa «Rescatadors de Talent» de la FPdGi. En el transcurs de l'acte es donarà a conèixer a l'equip guanyador i al finalista que passaran a participar a la «Gran final Repte de Reptes», que tindrà lloc a l'acabar la Gira.

La Gira continua...

Aragó – Saragossa

Repte emprenedor - 11 de març al 15 d'abril
Sol a casa. Idees per prevenir la soledat de la gent gran en moments de confinament
Una activitat online on l'alumnat treballarà durant quatre setmanes per buscar idees creatives que millorin les condicions de vida i socialització de les persones grans en el context actual de pandèmia.

Acte de proclamació - 15 d'abril
Premi FPdGi Social 2021
El cap de secció quirúrgica de Ginecologia en Salut de la Dona Dexeus i Premi FPdGi Social 2011, Pere Barri; l'emprenedor social Felipe Campos (2013), director de la Associació Educativa Ítaca, membre de diferents òrgans de govern d'entitats del tercer sector, patró de la Fundació Agbar i membre del Consell Assessor de Participació, Transparència, i Acció Social d'Aigües de Barcelona; Mohamed El Amrani (Premi FPdGi Social 2014), emprenedor social, comunicador i creador de l'Associació Xarxa de Convivència i de la ONG Azahara; l'emprenedora social Begoña Arana (2019), directora de Nuevo Hogar Betania; i l'emprenedor social Guillermo Martínez Gauna-Vivas (2020), impulsor de Ayúdame3D, son joves premiats de la Fundació que han estat molt implicats en diferents iniciatives per fer front als efectes de la COVID-19, i contribuiran a dinamitzar el debat en l'acte.

Debat: Escoles rurals i dinamització del territori
Amb Javier García Cañete, director de l'Àrea d'Educació i de l'Observatori de Tendències de la Fundació Botín; Juan Antonio Rodríguez, director CEIP Ramon i Cajal (Alpartir); i María García Silván estudiant de grau d’Educació Primària de la Universitat de Lleó que està fent pràctiques al CRA Garbayuela a través del programa «Generació docents».

Comunitat Valenciana – Alacant

Repte emprenedor – del 23 de març al 29 d'abril
Foment de les vocacions científiques

Què cal fer per fomentar les vocacions científiques? Aquesta serà la pregunta que hauran de resoldre els joves de la Comunitat Valenciana que participen en el Telerepte que la FPdGi organitza en aquesta comunitat autónoma.

Acte de proclamació - 29 abril
Premi FPdGi Recerca Científica 2021
Els premiats en Rercerca Científica Guadalupe Sabio (2012), investigadora mèdica, responsable d'un grup de recerca al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC) de l'Institut Carlos III de Madrid i membre del Comitè Científic Asessor de la Fundació Gadea Ciencia, el matemàtic i físic Alberto Enciso (2014), Cap del Grup de Geofluids a l'Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT) del CSIC, l'investigador químic Guillermo Mínguez (2018) i María Escudero Escribano (2018), investigadora química i responsable del grup de recerca en Nanoelectroquímica de la Københavns Universitet (Copenhague), junt a Ignasi Belda (Premio Empresa 2014), participaran a l'acte i posaran de manifest quines son les seves vocacions des de la seva pròpia experiència.

Debat:
«Rescatadors de talent»: Mobilitzant el talent dels nostres joves per construir el canvi junts a través del mentoring.
Hi participaran María Luisa de Miguel, directora de la «Escuela de Mentoring»; Antonio Manzanera, gerent d’Atracció i Desenvolupament de Talent a Enagás; i el jove del programa «Rescatadors de talent» Mario Garcia, graduat en Psicologia i consultor a l'empresa Think and Action.