«Rescatadors de talent» reforça el seu compromís amb la millora de la situació laboral dels joves a través de formació i mentoring

La crisi d'ocupació juvenil generada pels efectes de la pandèmia porta al programa a créixer en recursos i en complicitat amb les empreses

08/04/2021

OBERTA LA INSCRIPCIÓ
HTTPS://RESCATADORES.FPDGI.ORG/CA/
WWW.RESCATADORESDETALENTO.ORG

ENLLAÇ RECURSOS FOTOGRAFIES

GIRONA, 9.4.2021.- «Rescatadors de talent» ha pres la iniciativa davant de l'actual crisi d'un mercat laboral assotat per la pandèmia i en el qual els joves són els més afectats. I ho ha fet gràcies a la incorporació de més actius i nous recursos, en complicitat amb empreses i professionals que comparteixen la inquietud per reforçar el desenvolupament professional dels joves, ara més que mai.

El programa compta actualment amb 300 mentors d'empreses com Acciona, BBVA, Enagás, Ferrovial, Ibercaja, Indra, Siemens o Zurich, entre d'altres, que contribueixen a millorar l'autoconeixement, l'orientació professional dels joves i les seves competències. També amplia les places de mentoring grupal, en contacte directe amb els reclutadors de les empreses. Augmenten les formacions online relacionades amb la transformació digital i el desenvolupament de les soft skills, o amb aspectes tan evidents com la millora de l'anglès. Tots ells, arguments necessaris avui per incorporar-se a un mercat laboral en constant canvi. Però «Rescatadors de talent» segueix oferint, a més, formacions pràctiques de la mà de les més de 40 empreses que col·laboren amb el programa. Es tracta d'experiències úniques i exclusives d'aquest programa -ara en format online durant la pandèmia- que apropen als joves el llenguatge de les empreses i els permeten entrar en contacte amb professionals d'alt nivell.

Espanya registra la segona taxa d'atur juvenil més alta d'Europa entre els universitaris. El 40% d'aquests treballa per sota de la seva qualificació o està subempleat. I el 30% no troba una ocupació durant els quatre anys posteriors a finalitzar els seus estudis. En aquest context, agreujat ara per l'impacte de la pandèmia al mercat laboral i que afecta especialment als que s'incorporen a ell per primera vegada, el programa de millora de l'ocupabilitat de la Fundació Princesa de Girona es reforça per atendre les necessitats de joves preparats per afrontar aquesta transformació laboral i econòmica que està vivint la nostra societat, en la qual cada dia apareixen noves professions. «Rescatadors de talent» vol cobrir la bretxa que hi ha entre la universitat o l'FP i la demanda actual de les empreses, i ho fa amb recursos enfocats a l'autoconeixement, l'orientació professional, la formació especialitzada i el coneixement de les empreses i les seves metodologies de reclutament.

Per a això, «Rescatadors de talent» ha arribat a acords de col·laboració amb gairebé 40 universitats espanyoles i amb altres entitats que promouen la formació i orientació professional dels joves. La idoneïtat d'una iniciativa d'aquestes característiques la demostren les més de 2.300 sol·licituds rebudes en els dos últims anys.

El 70% dels usuaris del programa han millorat la seva situació laboral. I el 35% afirma haver trobat una feina gràcies a «Rescatadors de talent»

Beneficis del programa

- Un Test de competències de gran valor permet als joves, en l'accés al programa, descobrir les seves competències i així millorar la seva orientació professional.

Mentoring: Importants directius de les empreses col·laboradores participen en el programa com a mentors. L'equip de professionals de «Rescatadors de talent» busca el millor Match en cada cas perquè aquest acompanyament sigui el més personalitzat possible.

Experiències empresarials «in situ»: Els joves tenen l'oportunitat de participar en els centres de desenvolupament exclusius, organitzats per i en les empreses que participen a «Rescatadors de talent». Es tracta de cursos especialitzats impartits per professionals d'alt nivell i amb directius de RR.HH. que ensenyen a destacar en els processos de selecció.

Formació online de les mateixes empreses: Accés als cursos interns i formacions específiques  que les  organitzacions realitzen per als seus treballadors.

Ajudes a la mobilitat
Segons un estudi del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) del Ministeri de Treball, si bé la mobilitat professional entre províncies i comunitats autònomes ha crescut en els últims anys, seguint una tendència europea, la taxa és menor al 10% en el cas de l'ocupació intercomunitària pel que fa a noves contractacions.

Convençuts que les oportunitats laborals per a un jove poden estar lluny d'on aquest viu, «Rescatadors de talent» fomenta la mobilitat amb ajudes de fins a 4.000 € per a joves que trobin una feina fora de la seva comunitat autònoma de naixement o residència.

Comunitat de talent jove
Després de 3 anys, «Rescatadors de talent» és avui una comunitat de 7.000 joves actius i inquiets, la qual cosa ofereix noves oportunitats d'intercanvi i networking entre ells i relacionats amb les 40 empreses que ofereixen formació, mentoring i oportunitats professionals.

Amb motiu de la crisi sanitària i social generada per la pandèmia, el programa ha obert aquest any noves finestres de formació i contacte, entre altres, a través de centres de desenvolupament online, amb professionals en actiu i d'alt nivell, especialment dissenyats per donar noves eines de desenvolupament professional enfront d'un context econòmic i laboral més precaritzat i vulnerable. També s'ha potenciat el mentoring online que el programa ja venia realitzant i se segueix treballant en la transformació digital de tots els actius.

Requisits d'accés
Per poder entrar en el programa, els joves han de tenir entre 20 i 30 anys i formació universitària o cicle superior d'FP finalitzat en els últims cinc anys o el 50% dels crèdits completats. Per inscriure-s'hi cal tenir obert un compte de Linkedin. El primer pas és realitzar un complet test de competències que ajudarà els candidats a descobrir les seves fortaleses professionals i les seves àrees de millora.

Un programa gratuït
«Rescatadors de talent» és un programa de l'àrea de Desenvolupament professional de la Fundació Princesa de Girona, i és possible gràcies al compromís de 40 empreses entre les més importants de país, totes elles compromeses amb la millora de l'ocupabilitat dels joves.

Els testimonis
La Cristina, l'Alicia, Javier o en Mario son alguns dels joves que ja han aconseguit millorar la seva ocupabilitat després de participar en el programa. Descobreix la seva història.

CRISTINA MUÑOZ: «GRÀCIES A RESCATADORS DE TALENT VAIG ACONSEGUIR LA FEINA DELS MEUS SOMNIS»

JAVIER CALDERA: «EL PROGRAMA M'HA AJUDAR A FER EL SALT AL MERCAT PROFESSIONAL»

ALICIA ROBLES: «RESCATADORS DE TALENT POT MARCAR LA DIFERÈNCIA EN UN PROCÉS DE SELECCIÓ»

DESPRÉS DE PARTICIPAR EN EL PROGRAMA, EN MARIO GARCÍA VA TROBAR FEINA COM A CONSULTOR EN UNA EMPRESA